Strato Domain inceleme: ilk bulgular

Strato'nun domain arayüzünü ve kullanıcı servisini ele almaya başladık. İşte ilk izlenimler!

 

Strato, Türkiye’ye dair operasyonlarını şubat ayında gerçekleştirdiği bir basın lansmanında duyurdu. Aslında Strato’nun Türkiye’de faaliyetler yürütecek olması bizler açısından NASA’nın Türkiye’de istasyon açmasının vereceği heyecana eş-değer bir heyecan verdi. Strato, özellikle Almanya’daki hükümet kaynaklı ve özel sektör kaynaklı destekçileriyle ve kendi destekleriyle fiyat-performans kategirisinde hizmet veren bir domain sağlayıcı. Sadece domain sağlayıcı da değil,  alan isimleri, bahsettiğim gibi hosting servisleri ve sunucu servislerini veriyorlar.

Bizim açımızdan “fiyat performans” denen ürün kategorisi biraz balık sırtı durum. Fiyat-performans dengesi oluşturduğunu görürsünüz, henüz 1 yıl geçmeden omuzlarınıza yük olmaya başlarlar, üstelik fiyat performans kategirisiyle edindiğiniz ürün, fiyatından daha yüksek ek masraflara neden olabiliyor. Bir web sitesi editörü ve yayıncısı olarak bu konu defalarca başıma geldi, ocağıma incir ağacı dikeceklerdi.  Strato’nun şu an verdiği taban paket fiyatı yıllık 8,40 dolardan başlıyor ve .com uzantılı. Aslında bir yayımcı olarak sizlere .com.tr uzantılı web domain’leri tavsiye edebilirim; zira Strato’nun verilerine göre firmanın verdiği domain’lerin ülke uzantıları (Türkiye’de tr, Britanya’da, uk) o ülkede yayımcılık yapma konusunda çok daha başarılı sonuçlar sağlamanıza yardımcı olabiliyor. Yani, Strato kullanıcılarına göre, Strato’dan alabileceğiniz –tr uzantılı bir domain, Google algoritmalarıyla daha iyi anlaşarak SEO konusunda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olabiliyor.

Strato başlangıç:

Her web master arayüzü gibi basit, sade bir yönetici paneli bulunuyor. Eksikleriyle, artılarıyla ele alacağım ancak kullandığınız “müşteri panelinin” her gün geçtikçe Strato tarafından geliştirildiğini, daha iyi Türkçeleştirildiğini takip ettim ve gördüm. Web siteleri konusunda tasarımın, tipografinin ve Dil Bilgisi altyapılarının sürekli değiştirilmesi, okuyucunuza ve ya kullanıcınıza “yenilikçi” vizyonunu yansıtabilmek adına olduka önemli, üstelik şart.

Strato Müşteri Panelini, Strato’yu genel olarak incelerken ilk şüphem, ilk soru işaretim Almanya’dan, yaşayabileceğim bir soruna müdahale edip edemeyecekleri aklıma geldi.  Kısmen bu konuda bazı şüphelerim olsa da, tanıdığım 8 Strato kullanıcısı, zaman içerisinde (bu sorunların genel olarak sosyal medyadan gelen spam adreslerin olduğu söylediler) sorun yaşadılar ve Müşteri Paneli arayüüzndeki apps/CustomerService arayüzünden Strato’dan anında gerekli yardımları ve ya briefing alabildiklerini söylediler. Kendi açımdansa henüz bir problemle karşılaşmadım. Aslında Strato’nun Türkiye operasyonlarıyla ilgili soru işaretleriyle dolu yazımı nisan ayında kaleme almış olsam da e-postam aracılığı ile anında sorularımın yanıtlarını vererek şahsen ve diğer kullanıcılar açısından da güvenilirliğine müteşekkil oldum.

Strato ile tasarım aşaması:

Strato, herhangi bir tasarım ve ya yazılım bilgisi önermeksizin hazır web sitesi tasarımları, silüetleri önerebiliyor, uygulatabiliyor. E-Ticaret planlarınıza özel web sitesi tasarımları, WordPress kaynaklı haber siteleri için belirli tasarımlar ve ya profesyonel, kurumsal şirketinize göre tasarımları sizlere örnekleriyle sunup, önizlemeler yapabilmenize olanak sağlayabiliyor. Üstelik bu hazır web siteleri gördüğüm kadarıyla e-mail altyapınızı ve adres altyapınızı içeren bir paket ile sizlere sunulacak.  Aslında bakarsanız, kendimi 1 saatlik bir hazır site yönetimiyle Yves Behar gibi hissetmeye başlamıştım.

Tasarımdan konu açılmışken, Strato’nun önerdiği web site tasarımlarını olumlu bulsa da, Strato’nun yönetici panelindeki arayüz tasarımını pek başarılı bulamıyorum. Test paketini aldığımdan bu yana neredeyse 2 ay oldu, 2 ay içerisinde neredeyse her gün gelişmeler gözlemledim, lakin tasarımda pek bir gelişme göremedim. Yönetici Panelinin arayüz tasarımında biraz daha yol aşmaları gerekiyor. Neden mi?

Strato’nun web sayfasındaki turuncu, tıpkı ana sayfasındaki gibi ağırlıklı olduğu gibi arayüzünüzde de ağırlıklı olarak kullanılıyor. Sekmelerdeki highlight’lar turuncu, Müşteri Panelindeki araç çubukları turuncu, aralıklı olarak da mavi kullanımı bulunuyor. Ağırlıklı olarak turuncu kullanılması, kullanıcının, yöneticinin yaratıcılığını, özellikle web sitesinin tasarım sürecindeki yaratıcılık aşamasında epeyce etkili oluyor. Renklerin, psikolojimizi nasıl etkilediği, kanıtlanmış bir durumdur ve arayüzdeki bu baskın renkler, renk bilginizi de şaşırtabiliyor.

Güzel Sanatlar Fakültelerinde, arayüz tasarımında kullanılacak renklerin, Gri, açık mavi ve kırmızının olması gerektiği epeyce tartışılır, önerilir, söylenir.

Bunun yanısıra bir küçük eksiklik de, bilgilendirme açısından olabilir.  Örneğin, Alan adı ayarlarına girdiniz, Alan adında xxxxx.com isimli sitenizin isimi duruyor. Altında “Yönlendirme hedefi” satırı bulunuyor ancak bunun anlamını herkes anlayamayabilir. Tıpkı Windows’un menülerinde olduğu gibi, mouse’u yazıya sabit tuttuğunuzda küçük bir ekranın, ne olduğu ile ilgili bilgiler sağlaması çok daha güzel bir arayüz sağlayacaktır.  Elbette arayüz içerisinde terimler, sekmeler, arayüzler kolayca anlaşılabilir ancak uygun fiyatlı, kullanımı kolay bir web sitesi kullanımı sözkonusu ise, bu yazılanları 7’den 70’e herkesin anlaması gerekiyor.

Strato’nun test paketini kullanımım ve çevremdeki Strato kullanıcılarıyla çalışmalarım devam ediyor, Strato’nun servisleriyle ilgili daha farklı incelemeler gelecek.

Etiketler: strato strato-domain domain ucuz-domain
reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam