Soysal medyada endişeliyiz ama tutarsızca!

Yapılan bir araştırma, bilgisayar kullanıcılarının güvenlikle ilgili endişeleri ile sosyal medyadaki davranışlarının tutarsız olduğunu ortaya koyuyor.

Yapılan bir araştırma, bilgisayar kullanıcılarının güvenlikle ilgili endişeleri ile sosyal medyadaki davranışlarının tutarsız olduğunu ortaya koyuyor
 

Dünyanın en büyük antivirüs yazılım kuruluşlarından ESET ile ABD merkezli araştırma kuruluşu Harris Interactive, Haziran ayı başında 2 bin 27 Amerikalı yetişkinin katıldığı bir anket düzenledi. Anket sonuçlarına göre bilgisayar kullanıcılarının gizlilik ve güvenlik ile ilgili endişeleri ile sosyal medyadaki davranışları tutarsız. Sosyal medya hesabı bulunanların %69’u güvenliklerinden endişe duymasına rağmen, bunların üçte biri sosyal medya sitesindeki parolasını hiç değiştirmemiş. %15’i ise parolasını en az bir yıl önce değiştirmiş.


Üstelik her on Amerikalıdan biri, hesaplarının tanımadıkları kişiler tarafından ele geçirildiği ve hesaplarından bulaşıcı linkler ve yorumlar yapıldığı şikâyetinde bulunuyor. Bu gibi durumlar yalnızca hesap sahibini değil aynı zamanda kullanıcının sosyal medya hesabındaki kişileri de etkileyebileceği için ayrıca üzerinde durulması gereken bir sorun.

 

  eset

Hangi sıklıkla sosyal medya hesabındaki gizlilik ayarları güncelleniyor?
Anket sonuçlarını paylaşan San Diego merkezli ESET Kuzey Amerika Sanal Tehdit Analiz Merkezi Teknik Eğitim Müdürü Randy Abrams, şu bilgileri verdi: ”Ankete göre hesap sahiplerinin %67’si gizlilik ihlalleri konusunda endişeleri olduğunu belirtirken, bunların %55’i hesaplarının gizlilik ayarlarını 6 ayda bir kontrol etme zahmetine bile katlanmıyor. Bu birçok sorun yaratır. Örneğin, Facebook hesabının ayarlarını ne zaman kontrol etmeniz gerektiğini tahmin etmeniz güç, çünkü yöneticiler kullanıcı gizliliğini etkileyebilecek değişiklik
yaptıklarında bunu kullanıcılarına bildirmiyorlar.”


Endişeler ve şikayetler
Anket uyarınca kullanıcıların %69’u güvenlik, %67’si ise gizlilik konusunda endişelerini dile getirirken başka endişeler de rapor ediliyor:


• Kullanıcıların %37’si başkalarının kendi adlarına hesap açmasından şikâyetçi olduğunu belirtiyor.

• %95’i arkadaşlık ya da bağlantı isteklerini genellikle kabul ediyor.

• %71’i sosyal medya hesaplarına girdikleri bilgilerin, bilgileri dahilinde olmadan kar amacıyla satılabileceğinden endişeli.

• %17’si çocuklarının sosyal medya kullanmalarından endişeli görünüyor.


eset

 

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam