Sosyal medyanın markalar üzerindeki etkisi

Sosyal medya, güçlü marka algısı için olmazsa olmaz trend yolunda…

İnternetin geniş kitlelere yayılmaya başladığı 2000’lerin ilk yarısı, birçok farklı yeniliğin yanı sıra şunu ortaya çıkardı: Etkileşim. İnsanların internet üzerinden birbirleri ile daha yoğun şekillerde iletişim kurmaya başladığı yıllardı 2000’ler. MSN Messenger üzerinden insanlar, coğrafi sınırları ortadan kaldırıyordu. Daha önce de benzer iletişi metotları vardı ama internet nispeten yaygın değildi. Görüntülü görüşme ve diğer ilginç yanları ile şekillenen internetin ‘buluşturma’ fonksiyonu her geçen yıl gelişiyordu.

Artan yeni fikirler arasında örneğin arkadaşlık siteleri de vardı. Bu siteler üzerinden insanlar birbirlerinin özelliklerini görebiliyor ve etkileşime geçiyorlardı. Bu sitelerin bir diğer ortak yanı ise belli başlı ortak paydalar doğurmaları oldu. Örneğin macera filmlerinden ya da otomobillerden hoşlanan kimseler bu beğenilerini bir şekilde gösterebiliyordu.

İnternet sitelerinin forumları ise etkileşimin doruklarda yaşandığı platformlar arasında yer aldı. Bir konu üzerinde görüş bildiren insanlar, internetin ne kadar etkileşime açık bir alan olduğunu gözler önüne seriyordu. Örneğin bir teknoloji ürününün ne kadar iyi ya da kötü olduğu kullanıcı görüşleri ile ortaya çıkabiliyor ve adeta tamamen kişisel etkileşimden doğan bir bilgi hazinesi söz konusu oluyordu. Günümüzde dahi, eski yıllara ilişkin bir kavram internet üzerinden arandığında size gösterilecek platformlar arasında forumlar da var olacaktır. Üstelik uçsuz bucaksız yorumlar, sayfalar dolusu görüş, fikir, tartışma….


İnternetin yukarıdaki bir iki örnekle açıklamaya çalıştığımız önemli odak noktalarından biri de etkileşimdir. Etkileşimin doğurduğu en büyük yenilik ise 2000’lerin ikinci yarısından itibaren sosyal medya olarak karşımıza çıktı. Facebook’un kişilerin kendi niteliklerini, hayatlarını, hobilerini gözler önüne serdikleri; ekonomik gelişimlerinden tutun da eğitim ve iş hayatlarındaki süreçlere kadar hemen her konuda veriler sergileyen sosyal medyanın temel direği Facebook’un yanı sıra sosyal paylaşım odaklı yüzlerce platform daha vardı. Instagram’lar, Twitter’lar, LinkedIn’ler Pinterest’ler, YouTube’lar ve daha yüzlercesi. Sosyal medya yaygınlaşıyor, kitlelerin peşinde koştuğu internet mecraları halini alıyorlardı.

Devamı için sonraki sayfaya tıklayınız...

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam