Ana sayfa Haber Sosyal medyanın gözde özelliği “Hikayeler” artık Google Arama”da

Sosyal medyanın gözde özelliği “Hikayeler” artık Google Arama”da

84
0

Snapchat, Instagram ya da Facebook kullanıyorsanız, hikayenin ne olduğunu biliyorsunuzdur. üzerinde gezinti yapabileceğiniz tam ekranlı içeriklerdir hikayeler. Snapchat’in başlattığı bu özelliği Instagram yüzsüzce kopyalamış, daha sonra Facebook ise daha da yüzsüz bir şekilde yaptığı her üründe ‘Hikayeler’i kullanmaya devam etmişti. 

Şimdi de Google yapıyor aynı şeyi. ‘Hikayeler’ formatını Google aramada göstermek için bugünden itibaren test çalışmalarına başladı Google. Ama tabii sadece bakmak isteyeceğiniz zaman göreceksiniz. Peopla, CNN ya da SBNation gibi yayın siteleri için yapılacak olan aramalarda, ilgili kuruluş tarafından oluşturulmuş slayt gösterisi biçiminde bir içerik akışı ile karşılaşabileceksiniz. Bu slayt gösterisi ilk onda yer alan ve yavaşça hareket eden görüntülerden oluşabileceği gibi, mobil için özel olarak tasarlanmış görsel açıdan zengin bir hikaye anlatımı yöntemi olarak da öne çıkabilecek. 

Her ne kadar AMP hakkında bazı olumsuz görüşler bulunsa da, bir çok yayıncı için temel trafik kaynağına dönüşmüş durumda. Bu nedenle ‘AMP Hikayeler’ içerisinde yer alacak olan bir ‘AMP’, Google’ın hikayeler versiyonunun bu HTML benzeri taban üzerinde inşa olunacağına işaret ediyor. AMP Hikayeler, AMP makalelerinin hazırlanmasında kullanılan araçların büyük bölümüyle kodlanarak, işlev görüyorlar. Bu nedenle de siz telefonunuzda henüz ilgili yayın üzerine tıklama yapmadan önce ön belleğe alınmış olacakları için, tıklayacağınız sayfa hızla açılacaktır. 

AMP Hikayeler’in yeni örneklerini görmek isterseniz, telefonunuzda Google arama motoruna g.co/ampstories yazarak, bu özelliği çalıştıran yayıncılara göz atabilirsiniz. CNN, Mic, SBNation, The Washington Post, Cosmopolitan, Wired, People ve Mashable gibi tanınmış yayın kuruluşları bu özelliğe katılanlar arasında yer alıyorlar.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here