Sektörün Geleceği: 3D Modelleme

3D Modelleme sektöründe firmaların planları ve amaçları ne? Autodesk, Adobe ve Microsoft ne yapacak?

1997 yılından bu yana rengini ve gidişatını çok belli etse de sektörün çalışmalarının meyveleri yaklaşık 4-5 yıldır ortaya çıkmaya başladı. 3D modelleme sektöründen bahsediyoruz; mimarlık, video oyunları, uzay programları-projeleri, üstelik bir kalem veya bir fincan gibi küçük şeylere de can veriyor 3D modelleme yazılımları. Bu konuda en popüler üreticiler Canon, Autodesk ve Adobe. Bu 3 firma hem PC üreticilerine, dolayısıyla tasarımcılara verdiği destek popülerken eğlence, bilim gibi sektörlere de 3D modelleme konusunu aşılamaya çalışan Tesla Motors, Microsoft'un yaptırımları ve yatırımları da artık göze batıyor ve buna ek olarak bu firmalar bu konuda rekabet iç dürtüsüyle değil, dayanışmayla ve ortak platform çerçevesinde çalışmalarını yürütüyorlar.  Apple ise, patent agresifliği nedeniyle bu ortamdan biraz uzak kalsa da iMac ve diğer mobil cihazlarıyla masaüstü yayıncılığa ve 3D modellemeye verdiği teknolojik altyapı yandsınamaz. 

Yazılım üreticileri 3D modellemelerini farklı sektörlere sunuyorken PC geliştiricileri ve üreticileri de buna göre monitör ve donanım teknolojileri geliştiriyorken saha içerisinde farklı alanlar da girmeye başladı. 3D modelleme sektörü, öngörüme göre kesinlikle PC veya konsol üzerinde kalmayacak, işin içerisine Microsoft Kinect gibi hareket sensörü cihazlar, gözlükler, projektör cihazları girmeye başladı. Bir öngörüye göre, mimari modellemeler konusunda işin içerisine bir de drone'ların girmesini bekliyorum. Drone'lar özellikle mimari tasarım sektöründe "landscape" modellemeleri konusunda oldukça gebe teknolojiler.

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam