Photoshopta portre çalışmak

Photoshopta portre çalışmak

Kara kalem portrelerinize Photoshop’la hayat verebilirsiniz

Günümüzün en popüler  programı olan Photoshop’ta  yapılan çalışmalar insanları etkilediği gibi  bu güzellikleri yaşamak isteyip, kendi tasarımlarını oluşturmak isteyen çok insan vardır. Fakat bazen program bilgisi yeterli olmayıp, kafasındaki düşünceyi de gerçekleştiremeyenler vardır. Hayal gücü ve iyi bir program bilgisiyle çok güzellikler yaşabilirsiniz ama unutulmaması gereken bir şeyde renk kullanımı, tasarım bilgisi, tasarım ilkeleridir. Bunlar web tasarım, grafik tasarım, digital painting ve diğer alanlar içinde geçerlidir. Çoğu kişi çizimin yanında renk uyumlarında takılır kalır.

Digital painting’te de dikkat edilmesi gereken yaptığımız çalışmanın, oran orantısı, ışık gölgesi, fırça vuruşları, mekân, figürlerde anatomi ve renk kullanımıdır. Bu yazımda digital painting’le ilgilenen ve ilgilenmek isteyenler için portre yapımını anlatacağım, bir portreyi yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiği, gözün kulağın burunun birbiriyle orantısına, ışık gölgeden bahsetmeye çalışacağım.

File-New tıklayıp,  920x1086 piksel ve 200 dpi bir çalışma sayfası açıyoruz.
Ben bir erkek portesi çizeceğim, özellikle cepheden bir çizim yapacağım, böylelikle gözlerin, kulakların ve burunun birbiriyle orantıları ve yerleştirmeyi rahat görebilmek için. Direk açtığım sayfama çizim yapacağım, siz isterseniz bir fotoğraftan ya da elinizle yaptığınız bir çizimi bilgisayara aktararak onun üzerinde oynayabilirsiniz.
 

Çizime başlamadan önce fırçamızı resim 1’deki gibi ayarlıyoruz yani Shape Dynamics, Other Dynamics, Airbrush ve Smoothing seçiyoruz.   Daha sonraki aşamalarda bu kısımda değişiklikler yapacağız. Diğer kullanacağımız araç ise damlalık aracı (eyedropper tool), aynı renkleri bulmak için kullanacağız. Kullanmak istediğimiz rengin üzerine tutup o rengi daha kolay bulup boyayacağız.

Fırçamızı ayarladıktan sonra, çizimimize başlıyoruz. Çizimimizi yaparken kılavuz çizgilerden yararlanıyoruz, kulağın üstün kısmından bir çizgi çekiyoruz. Kulağın başlangıç yeriyle kaşlar aynı hizada ve kulak boyutuyla burun aynı orantıdadır. Kulağın üst ve alt kısımlarına kılavuz çizgimizi çektiğimizde kulağın buruna orantısını daha iyi anlayacaksınızdır. Başka bir kılavuz çizgisi daha çekiyoruz dudakların bitiş kısımlarına ve gözlerin tam ortasında gözbebekleriyle aynı hizada olduğunu görüyoruz, bunlar porte çizimiyle ilgili küçük ayrıntılardır. Çizim yaparken başı bir küre ya da küp gibi düşünebilirsiniz, geometrik çizimlerden yararlanıp ve çizgiler çekip daha düzgün birbiriyle orantılı porteler yapabilirsiniz, bunlar sadece portreyle sınırlı değil aynı şekilde desen çalışmalarında, figür çizimlerinde yaralanabilirsiniz.


 

Fırçamızın boyutunu küçük tutuyoruz ve modelimizi çiziyoruz.
Portremize ışık sol taraftan gelmekte ve ışık gölgeye göre ayarladığımızda çalışmamızın sol tarafı açık, sağ tarafı koyu tonlarda olacaktır.

Çizimimizi yaptıktan sonra renklendirmeye başlıyoruz. Yeni bir layer açmadan önce background halindeki çizimi layerı çeviriyorum(Layer-Layer from background), Shift+Ctrl+N tıklayıp yeni bir layer açıyoruz ve bu layerı bir nevi astar niyetine kullanacağız, resimle ilgilenenler astarın ne olduğunu daha iyi bilir, esas boyamaya başlamadan önce yapılan bir uygumladır. Tabi ki buradaki biraz daha farklı çizimimin üstünden boyamaya başlamadan önce ayrı bir layerda kullanacam renkleri kabaca belli etmek. Öncelikle açık bir tondan başlıyorum ve yüzün tüm kısmına uyguluyoruz, daha sonra ışık gölgeye dikkat ederek koyu tonları giriyoruz. Çalışmanın bütününü düşünerek diğer kısımları da boyuyorum.
Yüzde kullandığım renkleri alttaki resimde belirttim, açıktan koyuya kadar, ilerleyen aşamalarda da yüzde bu tonları kullanacağız.
 


   


Yüzde kullanılan renkler;

Çizimin bulunduğu layerını seçiyorum ve renkler girmeye başlıyorum ve siyah çizgilerin gitgide kaybolmasını sağlayacağız. Sert fırça darbeleriyle çizimi boyuyorum. Arka fon için bir layer daha açıyorum ve şu renkte R:42 G:52 B:37 boyuyorum, düz bir şekilde. Daha sonra gözleri boyuyorum, ilerleyen aşamalarda tekrar gözleri düzenleyeceğiz. Göz boyarken gözün saydamlığını ve ışık gölgeyi de gözde uygulayamaya çalışacağız, gözün üst kısmına siyahla tam bastırmadan, hafif bir gölge veriyoruz daha sonra yeşille fırçamızı incelterek biraz çizisel boyuyoruz ve gözbebeklerinin sol üst kısmına beyaz bir nokta koyuyoruz ve gözün saydamlık ve parkalığını vermeye çalışıyoruz. Göz çevresine şimdi dokunmuyorum, ilerleyen aşamalarda çevresiyle birlikte tekrar düzenleyeceğiz.

Gözde kullanılan renkler:


 

Fırçamızın ayarlarında değişiklik yapıyoruz, Other Dynamics ve Smoothing i seçiyoruz sadece. Alttaki resimdeki gibi düzenliyoruz.
Fırçamızın Hardness değerini düşürüyoruz yani yumuşatıyoruz artık yumuşak etkiler vermeye başlayacağız.


 
Işığın geldiği yöne dikkat ederek önce açık kısımları boyuyoruz, sertlikleri yumuşaya başlıyoruz yavaş yavaş, daha sonra kabaca daha koyu tonlar giriyorum. Resmimizin berbat olduğunu düşünebilirsiniz, ama aşama aşama başka değerler girip portemizi yumuşatıp daha rahat hatlar, yumuşak geçişler sağlayacağız.
Resimlerde de gördüğünüz gibi her bir aşamada geçişleri yumuşattık, geçişleri sağladık ve portemizi daha da belirginleştirmeye başladık. Yaka kısmında da ufak temizlemeler yaptım. Özellikle yumuşak geçişleri fırçamızın hassasiyetini, hardness değerini düşürerek sağlıyoruz.

Sıra şimdi portemizin dudaklarını yapmakta. Önce kabaca dudak renklerini giriyorum daha sonra gölgeli alanlara koyu tonları giriyorum ve fırçamın boyutunu düşürerek yani 1px yaparak ince ince dudak çizgilerini giriyorum ayrıca dudak hatlarını da belli etmeye çalışıyorum ve dudağı yaparken çevresini de düzenliyorum, dudağın alt kısmına koyu tonlar ve ve burun alt kısmını da ayarlıyorum ve dudakları biraz daha öne çıkarmaya çalışıyorum.

Dudakta kullanılan renkler;


 
 

Dudaklardan sonra burnu, göz çevresini düzeltip, kaşları da yapıyorum. Burnun sağ tarafı diğerine göre daha koyu olacak, gölgeli alan daha fazla ve gölgelere dikkat ederek sağ gözün çevresini de koyu tonlarda belirginleştiriyoruz. İnce çizgilerle kaşları yapıyoruz, modelimizin kaşlarına dikkat ederek çizgi yönünü de ona göre ayarlıyoruz ve daha genel düşünerek burun, göz de ince çizgilerle ayrıntıları belirginleştiriyoruz.

Daha sonra kulakları yapıyoruz,sağ kulak daha koyu ne diğerine oranla ve net değil,sol kulak ise aydınlıkta ve hatları belli,ışık gölgeye dikkat ederek boyuyoruz ve ince yumuşak çizgilerle de belirginleştiriyoruz.Daha sonra boyun ve saçları boyuyoruz ve bu kısımları boyarken gene resmimizin bütününe hâkim olmaya çalışıp ara ara geçişleri de düzenliyoruz.
Saçlara önce ince ve orta değerde çizgilerle açık tonları, daha sonra da koyu tonları giriyoruz ve ince çizgilerle biraz daha saç etkisi vermeye çalışıyoruz. Saçları yaparken de kulaklara ara ara müdahale ediyoruz.

Saçta kullanılan renkler;
Sıra kıyafetlerde, ceketinin iç ve yaka kısımlarını beyaz yapıyorum ve genel kaba şekilde boyuyorum aynı şekilde yaka harici kısımları da. Daha sonra ışık gölgeye dikkat ederek, ince fırça vuruşlarıyla kumaş etkisi vermeye çalışıyorum.


Kıyafette kullanılan renkler;
Artık arka plan harici portemizi bitmiş sayıyoruz. Varsa hatalar ya da gözünüze batan şeyler düzenliyoruz ve bazı kısımları gerekirse belirginleştiriyoruz.


 

Portremizin arka planını düzenlemeye başlıyoruz, arka kısma çok hareketlilik vermiyoruz, uygun fırça vuruşlarıyla, ışığa dikkat ederek ve arka plan renginin açık ve koyu tonlarıyla arka kısmı boyuyoruz. Arka kısmı boyadıktan sonra çalışmamıza bakıp son değişiklikleri yapıp, çalışmamızı sonlandırıyoruz. Burada klasik bir porte yapımını göstermeye çalıştım, siz kendi tarzınıza ve renklerinize, çizgilerinize uygun portre çalışması yapabilirsiniz. Özellikle ışık gölge, renkler ve yüz anatomisine dikkat etmelisiniz. Ne kadar çok çizerseniz kendinizi daha çok geliştirirsiniz. Çizmekten ve araştırmaktan vazgeçmeyin!


 
reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER