NVIDIA'nın çeşitli driver'larının farklı bir boyut kazandığı GameWorkds DX12 duyuruldu

NVIDIA, GDC 2017'de DirectX12'ye yönelik önemli render teknolojileri duyurdu.

NVIDIA, Microsoft’un grafik ve simülasyonu bir araya getiren DirectX 12 uygulama arayüzü ile tasarlanan oyunlarda üretim sürecini kısaltacak ve gerçekçiliği arttıracak bir kaynak derlemesi olan GameWorks DX12’yi duyurdu.

Bu kaynaklar, PC oyunlarında interaktif sinematik deneyim sunan NVIDIA GameWorks SDK için güncelleştirmeler; yoğun sanal gerçeklik deneyimi oluşturan NVIDIA VRWorks SDK için güncellemeler, yeni geliştirici araçları ve yeni bir Game Ready Driver içeriyor.

Bir araya geldiklerinde bu kaynaklar, geliştiricilere son derece önemli performans artışı, çoklu render ve simülasyon efektleri ve DirectX 12 için optimize edilmiş oyunlar yazabilmeleri için diğer birçok yetenekler sağlayabiliyor.

En yeni GameWorks sürümü ile 2 milyonun üzerinde kayıtlı kod satırı sayesinde geliştiricilere dev boyutta bir render ve simülasyon efektleri kaynağı sağlanıyor. GameWorks teknolojileri halihazırda 1000’in üzerinde oyunda kullanılmakta.

 

DirectX 12 ile gelen asenktron hesaplama, grafik ve simülasyonu bir araya getirmek için grafik işlemcinin post-processing, ışıklandırma ve fizik hesaplamalar gibi- grafik dışındaki iş yükllerini de çalıştırmasına olanak sağlıyor. Ancak bu efektler şu anda sınırlı; çünkü çoğu oyunda akıcı bir grafik sağlanabilmesi için bu tür grafik dışı simülasyonlara yalnızca birkaç milisaniye tahsis edebiliyor.

 

Oyun efektlerinde asenkron işlemlerin verimliliğini maksimum seviyeye çıkarabilmek için NVIDIA, DX12 ortamına dünyanın en gelişmiş gerçek zamanlı fizik simülasyon motorunu sundu. Asenkron işleme yeteneklerinin avantajlarını kullanan 2 teknoloji var:

 

  NVIDIA Flow 1.0 – Bu görsel efekt kütüphanesi ile dinamik, yanıcı sıvılar, ateş ve duman gibi öğelerin hacimsel olarak render edilmesi ve simülasyonu sağlanıyor. DirectX 12 ve 11 sürümlerini destekliyor.

 NVIDIA FleX 1.1 – Parçacık tabanlı bileşik bir simülasyon tekniği ile gerçek zamanlı görsel efektler sağlanıyor. DirectX 12 sürümünü destekliyor.

GameWorks güncellemeleri arasında NVIDIA HairWorks 1.3 sürümü de var. Geliştiricilerin oyunlarda gerçekçi hayvan kürkü ve saç simülasyonu yapmalarına olanak tanıyor. Versiyon 1.3 ile DirectX 12 destekleniyor ve şu anda kullanıma müsait.

 

VRWorks kapsamında uygulama programlama arayüzlerinin (API) yanı sıra, kulaklık ve uygulama geliştiricilerinin oyuncuları VR ortamına daha yoğun bir şekilde çekebilecekleri kütüphaneler ve özellikler mevcut. DirectX 12 desteği, daha yüksek performans, daha düşük gecikme ve tak-çalıştır uyumluluğu için güncellendi. Önümüzdeki bahar aylarında sunulacak olan Unity 2017.1 beta sürümü ve Unreal Engine 4 oyunlarında desteklenecek ve böylece oyun geliştirme platformlarının çoğunu kapsamış olacak.

 

 NVIDIA Aftermath 1.0 – Geliştiricilerin DirectX123 hata raporlarını analiz edebilmek için kullanabilecekleri bir tanılama aracı.

  Nsight™ Visual Studio Edition 5.3 – Geliştiricilerin VR ve DirectX 12 uygulamalarında gerçek zamanlı hata ayıklama ve profilleme gerçekleştirmesini sağlayan bir araç. Oculus, OpenVR (HTC Vive) ve DirectX 12 API’lerine destek veriyor.

   PIX Plug-in – Microsoft tarafından geliştirilen bir DirectX 12 hata ayıklama aracı. Microsoft PIX ekibi ve NVIDIA işbirliği ürünü olan PIX eklentisi ile Windows üzerinde PIX için NVIDIA GPU performans sayaçları görüntülenebiliyor.

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam