Ne zaman paylaşım yapılmalı?

Sosyal medyada hangi gün ve saatlerde paylaşım yapılırsa daha çok kişiye ulaşılır? İşte yanıtlar...

Sosyal medya, milyarları peşinden sürükleyen bir gerçek. İnsanlar, akıllı telefondan tablete, bilgisayardan giyilebilir cihazlara kadar çok sayıda kanal aracılığıyla ulaşabildikleri milyonlarca kişiyle her geçen gün daha fazla etkileşim halinde olmak istiyorlar. Bu faktör sadece kişiler bazında değil, kurumlar açısından da tam olarak bu düzeyde. Hayatımızın bir parçası haline gelen sosyal medyada geçirdiğimiz süre her geçen gün artıyor. Kullanıcıların mobile yönelmesiyle aylık aktif kullanıcı sayısı 23 milyonken, günlük aktif mobil kullanıcısı 12 milyon.

Bu sayılar her geçen gün artıyor. Günde ortalama iki buçuk saatimiz sosyal medyada geçiyor. Bu sürenin çoğu kimsede çok daha fazla olduğunu tahmin etmek zor değil. Peki sosyal medyada en çok aktif olunan saatler hangileri? Kullanıcılar hangi saatlerde Facebook ya da Instagram’da sörf yapıyor. Sabah ve akşam saatleri, sosyal medyada en çok aktif olunan saatler arasında.


Sosyal ağ kullanımı her geçen gün biraz daha fazla mobile yöneliyor. Türkiye nüfusunun yarısından fazlasının internet kullandığı göz önünde bulundurulduğunda insanlar sabahın ilk saatlerinde işe gidene kadar ve akşam saatlerinde sosyal medyada yoğun vakit geçiriyor. Özellikle büyük şehirlerin, daha uzun işe varış süreleri ve işten dönüş süreleri ele alındığında sosyal medyanın kullanımını doğal bir sebep-sonuç ilişkisine bağlamak da böylelikle mümkün olabiliyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 78’i sosyal medya hesaplarını aktif olarak kullanıyor. Online nüfusun yüzde 94’ü ise Facebook kullanıyor. Bu oran, Türkiye’de Facebook’un hemen her yaş ve kesimde kendine alan bulduğunu, kullanıldığını gösteriyor.

Hafta sonu Instagram ve YouTube kullanımı artıyor

Türkiye’de Facebook, Twitter, Youtube ve Instagram en çok kullanılan sosyal ağlar arasında. Google+ sabah 09:00-11:00 arası, Pinterest ise günün ilk saatlerinde aktif kullanılıyor. Hafta sonu ise Instagram ve Youtube kullanımında artış yaşanıyor.

Türkiye’de en popüler sosyal ağ olarak Facebook ilk sırada yerini alıyor. 32 milyondan fazla kullanıcıya sahip Facebook’un İstanbul’da sekiz milyondan fazla kullanıcısı var. Özellikle işe giderken sabah saatleri ve akşam iş çıkışı saatleri Facebook’un en yoğun kullanıldığı zamanken, en çok vakit geçirilen gün ise Çarşamba.

Twitter ise en fazla kullanılan sosyal ağlar arasında ikinci sırada yerini alıyor. Twitter’ın aktif kullanımı da en çok akşam saatlerinde ve televizyon karşısında gerçekleşiyor. Hafta sonu ise Instagram ve Youtube kullanımında hafta içine oranla yüzde 30 artış olmakta. Özellikle hafta sonu dışarı çıkıp gezenler Instagram’da yoğun olarak içerik paylaşıyor. Facebook’ta 13:00-14:00, Twitter’da 13:00-15:00 ve Linkedin’de ise 17:00-18:00 saatleri içerik paylaşmak için uygun.

Levent Gözener

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam