iPhone’un gözdesi: Instagram

Görsel tasarımda sınır tanımayan bir fotoğraf uygulaması Instangram

iPhone uygulaması Instagram, şüphesiz son yılların en sansasyonel dijital fotoğrafçılık fenomeni haline geldi. Üstelik uygulama, neredeyse sadece bir yıl içerisinde sıfır noktasından milyonlarca kullanıcısı olan bir fenomen haline geldi. Her geçen gün milyonlarca amatör veya profesyonel fotoğrafçı Instagram kullanarak işlerini paylaşmaya devam ediyorlar. Bu paylaşımlar uygulamanın popülaritesini artırmakla kalmıyor, potansiyel kullanıcılara da heyecan vermeye devam ediyor. Uygulamanın kullanım ipuçlarından, daha dikkat çekici fotoğraflar yaratabilmeniz için Instagram’a yardımcı diğer uygulamalara kadar geniş bir içerik barındıran dosyamızın keyfini çıkarın.

Uygulamanın kullanılmaya başlanması

Instagram, basitçe uzunca bir müddettir çeşitli görsel tasarım disiplinlerinde moda haline gelen retro akımının geldiği son nokta olarak tanımlanabilir. Dijital olarak eskitilmiş nesnelerin, salt bu eskitilme efekti sayesinde daha estetik olarak sunulması, disiplin üzerine kafa yoranlar için bazı zoru işaretleri de barındırsa, ortalama kullanıcının bu modayı bu kadar kolay ve çabuk bir şekilde yakalamasına olanak vermesi, uygulamayı bir anda geçtiğimiz yılın en popüler uygulamalarından biri haline getirdi. Öncelikle teknik olarak Instagram uygulamasının çalışma prensiplerine biraz yakından bakalım.

Instagram uygulaması iPhone’unuza yükledikten sonra gerekli kayıt işlemlerini de yaptınız ve siz de son zamanlarda özellikle sosyal ağlarda paylaşılan çekici retro görselleri çekmeye hazırsınız.

Evet, başlangıçta ve uygulama ile hemhal olunan ilk birkaç günde Instagram çok da kullanıcı dostu görünmeyebilir. Ama üzülmeyin, dosyamız içerisinde Instagram ile nasıl harikalar yaratacağınıza dair mühim ipuçları bulabileceksiniz. Esasen uygulamanın özellikle ilk bakışta kullanıcı dostu olmadığını, uygulamayı telefonlarına indiren kullanıcıların %55’inin iç fotoğraftan az upload yaptığından da anlaşılabilir. Belli ki uygulamayı indiren her iki kişiden birisi, ilerleyen günlerde uygulamayı indirdiği günkü kadar heyecan beslemiyor. Geri kalan %45’lik kullanıcı oranı ise, ki yine de bu oran dünya çapında yaklaşık 5 Milyon kişi ediyor, Instagram ile orta ve üzeri düzeylerde haşır neşir olarak, uygulamaya ciddi zaman harcıyor. Ancak uygulamanın bu kadar başarılı olmasının arkasında gerçekten ne yatıyor?

Objektif olarak ortalama bir kullanıcı gözüyle bakıldığında Instagram'ın bu kadar kısa sürede bu denli popüler olmasının arkasında üç mühim etken yattığı görülebilir. Bunlardan birincisi uygulamanın hakikaten oldukça eğlenceli olması. İkincisi, fotoğraf bilgisi ve görsel algısı ne olursa olsun uygulamanın kullanıcısına öğrenme imkanı sunması. Üçüncü olarak da uygulamanın dijital fotoğraçılığa olan hevesi artırması.

 

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam