Hukukçulardan 4G uyarısı

Hukukçular, LTE Advanced teknolojisinin geçiş döneminde ortaya çıkacak olumsuzluklarla ilgili uyardılar.

GSM operatörleri 1 Nisan itibariyle kullanıcılarına LTE Advanced hizmetini sunmaya başladı. 3G’ye nazaran 10 kat daha hızlı bağlantı imkanı sağlayacak olan 4G'nin faturalara nasıl yansıyacağı ise tartışılıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tüketicilere “faturaya dikkat” derken, tüketicilere bir uyarı da hukukçulardan geldi.

Bu tür geçiş dönemlerinde kullanım detayları ve fatura bedellerinde karışıklıkların, taraflar arasında anlaşmazlıkların olabildiğinin altını çizen Avukat Cevat Kazma, tüketicilere faturalarını, özellikle de data kullanımlarını detaylı incelenmelerini önerdi.

Operatörlerin, mobil uygulamaları ve online işlem merkezleri üzerinden data kullanımlarını tüm detaylarıyla paylaşmasının yasal zorunluluk olduğunu vurgulayan Avukat Cevat Kazma, tüketicilerin bu detayları döküm olarak da talep edebileceğini açıkladı.

Kota Aşımı Olmadan Tüketiciye Haber Vermek Yasal Zorunluluk!

Kullanılan paketlerde kota aşımı söz konusu ise operatörün tüketiciye haber vermek zorunda olduğunu ifade eden Cevat Kazma, tüketicilerin faturada sürprizle karşılaşmaması adına fatura limitlerini belirleyebileceğini belirtti.

"Faturalarda hatalı bir durum görülürse önce operatör ile iletişime geçilmeli” diyen Avukat Cevat Kazma, çözüm alınamazsa Tüketici Hakem Heyetleri’ne başvurulması gerektiğini söyledi.

4.5G’ye geçiş yapmak zorunlu değil. Dileyen tüketiciler mobil cihazlarında 3G hizmeti almaya devam edebilecekler.

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam