Gelecekte internet nasıl olacak?

Dijital Dünyanın 10 Altın Yılı ve Geleceği başlıklı konferans 17 Nisan Salı günü Point Hotel Barbaros’ta gerçekleştirildi.

Dijital Dünyanın 10 Altın Yılı ve Geleceği Konferansı gerçekleştirildi


Dijital Dünyanın 10 Altın Yılı ve Geleceği başlıklı konferans 17 Nisan Salı günü Point Hotel Barbaros’ta gerçekleştirildi. Türkiye’nin ilk ve tek bağımsız web ödülleri organizasyonu olan Altın Örümcek Web Ödülleri’nin 10’uncu yılında düzenlenen konferansta DorukNet Genel Müdürü Gökhan Erkman, Webrazzi’nin kurucusu Arda Kutsal, ComScore’dan Ahmet Damgacıoğlu, girişimci Ersan Özer, Hürriyet İnternet Grubu Başkan Yardımcısı Erhan Acar, Campaign Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Tolga Tuna görüşlerini dinleyicilerle paylaştılar.
 

Sektörün önemli fikir liderlerini, marka ve şirket yöneticilerini, sektör çalışanlarını, bu alana yatırım yapanları ve yatırım yapmak isteyenleri bir araya getiren konferans DorukNet Genel Müdürü Gökhan Erkman’ın gerçekleştirdiği açılış konuşması ile başladı. DorukNet olarak 19 yılı geride bıraktıklarını vurgulayan Gökhan Erkman Türkiye’de daha internet yokken DorukNet’i kurduklarını belirterek Altın Örümcek Web Ödülleri fikrinin 10 yıl önce Türkiye’de başarılı internet projelerinin desteklenmesi ve internetteki içeriğin zenginleşmesine katkı sağlayabilmesi için ortaya çıktığını paylaştı. 10 yıl önce bine yaklaşan başvuru sayısının bugün 5 bine yaklaştığını söyleyen Erkman geniş bant internetin yaygınlaşması ile birlikte içeriğin önem kazanmaya ve internet yatırımlarının da değer bulmaya başladığını söyledi.

Gelecek görsel olacak
Webrazzi’nin kurucusu Arda Kutsal dijital dünyada yaşanan dönüm noktalarını ve gelecek analizlerini paylaştığı konuşmasında Türkiye’ye olan yabancı yatırımcı ilgisinin son dönemde çok ciddi bir şekilde arttığını söyledi. Kutsal, 2012 yılında e-ticaret pazarında yüzde 50’lik bir artış beklediğini paylaştı. İnternet dünyasının basit düşünmeyi gerektirdiğini vurgulayan Kutsal, internette başarılı iş modellerinin reklama dayandığının altını çizdi. Arda Kutsal internette içeriğin ve mobil cihazların öneminin arttığını, görselliğin her zaman olduğundan daha da önemli hala geldiğini belirtti. Facebook’un başarısında aslında bu mecranın en büyük fotoğraf paylaşım platformu olmasının etkin olduğunu, Instagram’ı satın alan Facebook’un geleceği görsellikte gördüğünü vurgulayan Kutsal gelecekte kullanıcıları neleri beklediğini anlamanın en iyi yolunun günlük yaşantıları ve alışkanlıkları analiz etmek olduğunu vurguladı.

Türkiye’de internet oyun oynamak için kullanılıyor
ComScore’dan Ahmet Damgacıoğlu internetteki pazarlama dünyasını ve bu dünyanın önemini rakamlarla ortaya koyduğu konuşmasında internetin yakın gelecekte televizyonun ardından ikinci mecra olacağını söyledi. Dünyada 1,4 milyar kişinin internet kullandığını ve yüzde 20’ye yakın zamanın sosyal ağlarda geçirildiğini anlatan Damgacıoğlu Türkiye’de her yedi dakikadan birinin Facebook’ta geçirildiğini paylaştı. Türkiye’de 15-24 yaş grubunun ağırlıkla interneti kullandığını ve Türkiye’de internetin en çok oyun oynamak için kullanıldığını söyledi.
 

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER