Change.org aslında değişimi değil değişimsizliği güçlendiriyor

İmza kampanyalarıyla değişimler yaratmayı hedefleyen oluşum Change.org, tam tersi bir durumda.

İnternet platformlarında oluşturulan imza kampanyalarıyla değişimler oluşturmayı hedefleyen ve aynı zamanda bazı durumlarda bir tür aktivist aracı olarak da kullanılan veya kullanılmaya çalışılan Change.org, kuruluşundan bu döneme kadar ses getiren birçok kampanya yürüttü ancak kamuoyu üzerinde biraz araştırmalara gidildiğinde Change.org'un, pek fazla etkili olmadığı da görülüyor. Change.org, kurulduğunda kurucusu ve kamuoyu tarafından "küresel çeteler" olarak adlandırılan "parayı basan" firmaların veya oluşumlara karşı güçlü bir yapı olacağı söylenmişti. Aslında halen Change.org'daki kullanıcıların veya Change.org'un vizyonunun bu olduğundan bahsedebiliriz fakat aslında Change.org ve türevi oluşumlar, tersine apolitikliği beslemekle birlikte değişim ve değişimler isteyen kitlelerin seslerini daha fazla kısıyor, ulaşabileceği genişliği de kısaltarak değişimsizliği ve malumunuz sistemi yücelttiğini söyleyebilirim.

İnternet platformlarına aktivist eylemler taşımaya çalışan kitleler, bu kısımda ikiye bölünüyor işte. Bu kitlenin bir kısımı Change.org'un gerçekten işe yaradığını savunurken bir kısım ise hala evine internet ulaşmayan insan sayısının oldukça fazla olduğunu belirtirken, özellikle altını çizerek bu kitlenin değişime daha fazla öncülük edebileceğini belirtiyorlar. Aynı kitle ayrıca, Change.org, Facebook ve Twitter platformlarının, aktivistlere bilinçli olarak sunulduğunu ve bu platformlarda, deyimi yerindeyse kişilerin "gazını almaya" çalışıyorlar. Aslında konuyla ilgili bahsettiğim durum, TV ve radyoların, izleyicilere verdiği "onlara görmek istediklerini verin" psikolojisinin dijital haline büründü. Tıpkı televizyonlardaki gibi, Change.org da, kitlelere - özellikle değişim sağlamaya çalışan kitleler- "gaz almaya" yönelik kurulan bir platform. Aslında birçok aktivist bu yönde düşünürken, evet açıkçası Change.org'un şu sıralar yapmaya çalıştığı kesinlikle budur.

Konunun "gaz alma" tarafının yanısıra, ayrıca bir reklam ve kar amacı gütmeyen bir kuruluşun aslında şirketlerden çok fazla para kazanabileceği varsayımı. Reklamcılık sektörü değişime uğramaya çalışırken, bunu ekipman vs aracılığı ile değil, zihniyet açısından yapmaya çalışırken, Change.org bunun gibi şirketler için biçilmiş kaftan. Zaten Facebook ile bağlantılı çalışan Change.org'un, kayıtlı olan kişinin tüm ilgi alanını, zihinsel durumu, sağlık durumu üstelik telefon numarası dahi Change.org'un mutfağına sunmuş oluyorsunuz. Devreye işte burada, asıl Change.org'un karşısında olduğu iddia edilen "güçler" devreye giriyor ve iyi bir pazarlıık dönüyordur.

Hükümetlerin, her gün intiharlara sürükleyen bankaların, mutsuzluğun ana sebebi olan tıp sektörü ve gıda sektörü, bunlar gibi şirketleri değiştirmek isteyen kitlelerin eline kocaman noktalı bir oyuncak vermiş ve değişim güçlerinin de güçleri gittikçe azalıyor.

Etiketler: change change-org facebook twitter
reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam