Ana sayfa Makale AR/VR’ın oyunun ötesinde 13 alanda kullanımı

AR/VR’ın oyunun ötesinde 13 alanda kullanımı

20
0

oyuncular için geliştirilmiş teknolojiler olarak görmesine karşın, yatırımcılar çeşitli endüstrilerdeki önemli AR/VR potansiyelini fark ettiler. AR/VR kurulumları, 2012 yılından bu yana her yıl arttı ve 2017″nin 1. çeyreğinde patladı.

Donanım geliştiricileri AR/VR başlıkları daha uygun maliyetli ve kullanıcı dostu haline getirirken, yeni kurulan şirketler, AR/VR’ın pazarlama ve reklamcılıktan ilaç ve sağlık alanlarına, hatta uzay araştırması ve askeri eğitime kadar her konuda kullanıldığı, oyunların ötesinde yeni kullanım örneklerini geliştiriyorlar.
İşte AR/VR dönüşümü için 13 sektöre yönelik yapılan çalışmalar.

Perakende
2017″de kapanacak mağaza tahminleri ile VR, zorluklarla karşı karşıya kalan geleneksel perakendecilerin yanı sıra bir başka stratejisi olan e-ticaret şirketlerinin de denemeye başladığı bir çözüm oluyor. Bold Metrics gibi yeni şirketler, alışveriş yapanların “sanal haritalarını” yaratmak için VR teknolojisini kullanıyorlar ve böylece 3D ortamda onların neredeyse kıyafetleri sanal olarak denemelerine izin veriyorlar. Perakendeciler, müşterilerin envanterlerine 3D olarak erişmelerine yardımcı olmak için AR / VR teknolojisini kullanabiliyorlar.

 

Askeri/savunma
Askeriyenin birden fazla branşında VR/AR, büyük hacimli simülasyon ortamları yaratmak için kullanılmaktadır – yeni başlayanların eğitimi ve operasyonları optimize etmek için askeriyeye kapsamlı bir yol sağlanmaktadır. örneğin, ScopeAR, donanım bakım ve onarımına yardımcı olmak için askeri yetkilileri “bilgisayarlı görme teknolojisi” ile donatmak için artırılmış gerçekliği kullanıyor.

Etkinlikler ve Konferanslar
VR, bireylerin sanal olarak orada yer alabilmelerini sağladığı için organizatörlerin daha fazla kişiyi şahsen toplantılara davet etmelerine olanak tanıyor. örneğin, Paul McCartney, ucuz Google Cardboard kulaklığına bağlı bir sanal gerçeklik uygulaması aracılığıyla 360 derecelik bir konser kaydı yayınladı. Uygulamanın arkasında, içerik yaratıcıları için VR donanımı, yazılımı, araçları ve uygulamaları geliştirmek amacıyla 100 milyon doları aşan bir yatırım yapan Jaunt vardı.

Pazarlama ve Reklamcılık
Markalar, müşterileri ürün gruplarıyla buluşturmak ve izleyicileriyle benzersiz şekilde bir etkileşime girmek için artan bir şekilde VR ve AR destekli kampanyaları kullanmaktalar: Yumuşak peynir üreticisi ve tedarikçisi Boursin, insanları yiyecek dolu bir buzdolabında gezdirmek için bir sanal gerçeklik deneyimi yaratırken, SyFy TV kanalı, kullanıcıların ekranlarında farklı görüntülerin açıldığını görmek için akıllı telefon kameralarını fiziksel görüntülü reklamlara yönlendirdikleri bir AR reklam kampanyası geliştirdi. 

 

Kanun güçleri
Orduda olduğu gibi, polis güçleri de personelini görsel, işitsel ve fiziksel uyaranlarla simüle edilen senaryolarda eğitmek için (havlayan köpekler ve sokak sesinden silah boşaltmaya gösterilen tepkiye kadar değişen) VirTra gibi şirketlerin AR ve VR araçlarını kullanıyor. Teknolojiler, polis güçlerinin, stajyer öğrencilerin sanal eğitim ortamlarındaki bireylerle simüle edilen etkileşimlerini tırmandırmalarına olanak tanıyor, böylece öğrencilerin stres altında karar verme ve kritik kararlar almalarına yardımcı oluyorlar.

İşe alım, yetenek yönetimi ve İK
“Kültür uyumu”nun her tür şirket için gittikçe önem kazanması ile birlikte VR’ın, pratik olarak her sektörde işe alma ve insan kaynakları potansiyeli var – şirketlerin yetenekleri 3D ortamlarda değerlendirmeleri ve işe alınma potansiyeli olan kişilerle tanışmaları için yeni bir yol sağlıyor. Lloyds Banking Group geçtiğimiz günlerde, Yüksek Lisans Liderlik Programı adaylarını değerlendirmek için sanal gerçekliği kullandılar – “Grubun gelecekteki liderleri için gerekli olan güç ve yetenekleri” gösterip göstermediklerini belirlemek için bir VR ortamında işe gireceklere bulmaca çözdürdüler.

İmalat ve lojistik
VR ve AR, özellikle imalat, lojistik ve beceriye dayalı işyerleri için faydalı olma potansiyeline sahip. AR, holografik imgeleri (“nesneler”) üst üste getiriyor ve işçileri büyük makineler veya özel cihazlar kullanma yönünde eğitmek için oldukça değerli olabilecek şekilde bir kişinin gerçek dünya perspektifinin üstünde duruyor.

 

Sağlık ve Tıp
AR’ın eğitimsel değeri, tıbbi ortamdaki hastaları eğitmeye kadar uzanıyor. FusionTech / Luminate Health Systems,  hastanelere artırılmış gerçeklikte hasta sağlığı bilgilerini görselleştirmek için özelleştirilebilir uygulamalar (bir sigara içicisinin akciğerleri veya koşucuların dizlerinin AR kopyalarını hayal edin) sağlıyor. AccuVein, hastanın vücudundaki çeşitli damar ve kapakçıkların bulundukları yerleri hemşirelere ve doktorlara göstermek için, cilt üzerinde yansıma yapan bir tarayıcı icat etti; bildirildiğine göre, teknoloji bugüne kadar 10 milyondan fazla hastada kullanılmış ve ilk denemede damar bulma ihtimali 3,5 kat artmıştır.

Gazetecilik ve yayıncılık
Medya sektörü sanal gerçeği benimsemek için en istekli olanlardan biri olmuştur. New York Times, VR destekli hikaye anlatımında zaten lider, NYTVR uygulamasıyla düzenli olarak yeni görsel öyküler yayınlıyor. Şirket, girişimi ilk başlattıkları Ekim 2015’te okuyucularına milyonlarca Google Cardboard kulaklığı dağıttı. Aynı ayda CNN, ilk Demokratik başkanlık tartışmasını sanal gerçeklik yoluyla yayınladı.

 

Film ve eğlence

VR’ı eğlencede kullanmak, öykü ile izleyici kitlesi arasındaki sınırı ortadan kaldırıyor, böylece film yapımcılarının alan ve görüş açısı ile denemeler yapmalarına ve oyun ile sözel eğlence arasındaki çizgiyi bulanıklaştıran deneysel çalışmalara yol açıyor. “Sinematik VR” terimi, öykü anlatımına yönelik bu yeni yaklaşımları tanımlamak için ortaya çıkmıştır: Kite & Lightning, Limitless ve Blend Media gibi yeni şirketler bu alanda çalışmaktadır. örneğin, Kite & Lightning, ilk kez Tribeca Film Festivali’nde gösterilen bir “rekabetçi seyirci” deneyimi olan Bebylon Battle Royale’i geliştirdi.

İnşaat ve emlâk
VR ve AR, gayrimenkul geliştirme ve satışında oyunu değiştiren bir değere sahip. Mimarlar, AR’ın dijital modelleme potansiyeli nedeniyle heyecanlanıyorlar – Augment gibi yeni şirketlerin araçları, bina planlarını, pazarlama materyallerini ve diğer 2D yardımcı nesneleri 3D modellerine taşımak için kullanılabilir. Buna ek olarak DAQRI, inşaat işçilerine ve diğer endüstriyel çalışanlara termal görüş ve rehberli iş talimatları sağlayabilen akıllı bir kask geliştirdi.

 

Otomotiv
VR’ın otomotiv sektöründeki potansiyeli daha konsept aşamasında başlıyor: Ford, sanal bir ortamda araçları hızlı bir şekilde tasarlamak, prototip haline getirmek ve değerlendirmek için 2014’te Oculus Rift ekibi ile çalışmaya başladı. VR, 3D araba turları ve deneyimsel test sürüşleri için belirgin bir uyuma sahip. Tüketiciler, örneğin Volvo Reality uygulamasını (VR şirketi Framestore’un yardımıyla geliştirildi) ve Google Cardboard başlığını kullanarak Volvo XC90’yı deneyebilirler.

Uzay keşifleri
VR tam anlamıyla bizi başka dünyalara götürüyor. Uluslararası Uzay İstasyonu’ndaki astronotlar şu anda uzayda araştırma ve keşif yapmak için Librestream Technologies’in Onsight video platformunu Microsoft’un HoloLens”ini kullanıyorlar: VR başlıkları aracılığıyla, NASA ekibi üyeleri Mars’ın yüzeyinin sanal olarak yeniden yapılandırılmasında işbirliği yapıyorlar.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here