After Effects ile 3 Boyutlu Küp Yapımı

After Effects ile 3 Boyutlu Küp Yapımı

TV program jeneriklerinde gördüğümüz fıldır fıldır dönen video küpleri yapmak için 3B yazılıma ihtiyacınız yok. Elinizin altındaki AfterFX bu iş için yeterde artar!


1 seneyi aşkın süredir gerek AfterFX gerekse diğer yazılımlarla karma projeler yaptık. Birbirinden farklı konulara değinsem de AfterFX’te 3B kompozisyon ve Expression (ileri seviye matematiksel ifadeler) konusu içimde ukde olarak kaldı. Bu yazımız ile AfterFX yazılımında 3B kompozisyon konusuna giriş yapıyoruz. Merak etmeyin, sadece AfterFX ile. E-posta yoluyla aldığım geri bildirimler sonucunda ne kadar çok yazılıma değinirsem yazının o kadar karışık algılandığı sonucuna vardım. Bundan sonraki konuları bir tek yazılım ile anlatmaya çalışacağım.

HEMEN BAŞLIYORUZ

Tek yazılım üzerinden gideceğimize göre malzeme listesine gerek kalmadı. Projede kullanmak üzere en az altı tane video yeterli olacaktır. Elinizde video yoksa sorun etmeyin. Projeyi bitirdikten sonra kütüphaneden değiştirme şansınız olacak. Yani geçici olarak resimde kullanabilirsiniz. Hatta ona bile gerek yok. Eee, hiç bir şeye gerek yok desem? (Gülmeyin lütfen!) Yaptığımız her şeyi kütüphaneden değiştirebildiğimiz için direkt olarak üretime geçiyoruz.
 
 

Başlamadan önemli bir noktaya değinmek istiyorum. Kompozisyon ve küpü oluşturacak katmanların Pixel Aspect Ratio (PAR) değeri (RESİM01 – 2 sütun eninde kullanalım). Eğer PAR değeri 1.0 (tam kare) olmaz ise katmanların boyutları ve konumları tutmayabilir. Sayısal anlamda değeri tam girseniz de PAR değerinden kaynaklanan oran bozukluğu olacaktır. Bunun önüne geçmek için PAR değerini geçici olarak 1.0 olarak girin. Nasıl olsa sonradan değiştirilebiliyor.
 
Başlamadan önemli bir noktaya değinmek istiyorum. Kompozisyon ve küpü oluşturacak katmanların Pixel Aspect Ratio (PAR) değeri (RESİM01 – 2 sütun eninde kullanalım). Eğer PAR değeri 1.0 (tam kare) olmaz ise katmanların boyutları ve konumları tutmayabilir. Sayısal anlamda değeri tam girseniz de PAR değerinden kaynaklanan oran bozukluğu olacaktır. Bunun önüne geçmek için PAR değerini geçici olarak 1.0 olarak girin. Nasıl olsa sonradan değiştirilebiliyor.

AfterFX’i açarak başlayalım. İstediğiniz ebat ve uzunlukta (süre) yeni kompozisyon oluşturun. Ben, PAL D1/DV standardında, 30 saniyelik oluşturuyorum. Zaman çizelgesinde sağ tıklayıp, New / Solid menüsünden katı (!) katman oluşturun. bu katman küpün bir yüzeyi vazifesini görecek. O yüzden en ve boyunun aynı olması gerekiyor. Ana kompozisyonumuzun kısa kenarını temel alarak 500x500 piksel ebadından olmasına karar veriyoruz. (Sonradan içine yerleştireceğimiz görüntülerin çözünürlüklerinin yüksek olma ihtimaline karşı). Oluşturduktan sonra katman 3B haline getirmek için zaman çizelgesinde küp ile simgelenmiş sütundaki boş kutucuğa tıklıyoruz. Katman 3B oldu ama bir şey değişmedi diye hayıflanmayın. Daha yolun başındayız. (RESİM02 – tek sütuna küçülebilir)

3B katmanlardan verim alabilmek için kamera oluşturmanız gerekiyor. Zaman çizelgesinde sağ tıklayıp, New / Camera komutu ile varsayılan ayarlarda bir kamera oluşturun. AfterFX kamerayı oluşturduğunuz anda kompozisyon penceresini aktif kameradan görünecek şekilde ayarlarlar. Eğer sahnenizde birden fazla kamera varsa hangisini kullanacağınızı seçmeniz gerekir. Kamerayı oluşturduktan sonrada bir şey değişmedi değil mi? Az sonra değişecek merak etmeyin.
 
  Zaman çizelgesinden Camera1’i seçin ve P kısa yol tuşu ile konum bilgilerini açın. 3 tane sayı göreceksiniz. Bunlar sırası ile X, Y ve Z eksenlerini temsil ediyorlar. İlk sayının üzerine sol tıklayıp fareyi sağa sola oynattığınızda kameranın yatay hareket ettiğini, ikinci sayıyı değiştirdiğinizde yükselip / alçaldığını, üçüncü sayı ile uzaklığı kontrol ettiğinizi göreceksiniz. (RESİM03 – iki sütun eninde kullanalım)
 

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
Popüler İçerikler