Ana sayfa Haber 10 yıl sonra halka açılan Dropbox”ın başarı öyküsü

10 yıl sonra halka açılan Dropbox”ın başarı öyküsü

59
0

Dropbox kurulduktan on yıl sonra halka açılmaya karar verdi. Sevilen, kullanımı kolay (değilse bir nevi ruhsuz) dosya senkronizasyon servisinin bugün menkul kıymetler borsasında halka açılma teklifine dair planlarını içeren mühürsüz belgeleri ortaya çıktı. Bu belgelere göre Dropbox 500 milyon dolar toplamayı amaçlıyo. Firma Nasdaq’ta ‘DBX’ sembolü ile işlem görecek. 

Firmanın ilk halka arzı sayesinde kazancının son üç yıldır artarak 2015 yılında 603 milyon dolar iken, geçtiğimiz yıl 1.1 milyar dolara ulaştığını öğrenmiş olduk. Dropbox bu süre zarfında para kaybetmekle birlikte, kayıp oranı gün geçtikçe azalarak 2015 yılında 326 milyon dolar iken, geçtiğimiz yıl 111.7 milyon dolara kadar geriledi.

Dropbox’ın neredeyse tüm kazancı bireysel abonelerden geliyor

Dropbox son iki yılda güzel işler yaptı. 2016 yılında 6.5 milyon ödemeli kullanıcısı bulunuyordu. İki yılda bu sayı ikiye katlanarak 11 milyona ulaştı. Dropbox kazancının yüzde doksanının sunucu üzerinde abonelik satın alan kullanıcılardan geldiğini söylüyor. Bu da firmanın ticaretinde büyük atılımlar sağlamadığını göstermekle birlikte, aynı zamanda eğer bu işleri gerçekleştirebilirse büyümeye yönelik oldukça fazla bir alana sahip olduğuna da işaret ediyor. 

2007 yılında kurulan Dropbox 2008 yılında halka açıldığı gün, dosya senkronizasyon sisteminin çok basit olması nedeniyle kısa sürede favori olmuştu. Dropbox’ın sadeliğini alt etmek hala zor olmakla birlikte, firma geçtiğimiz 10 yıl boyunca bu konuda mesafe kat etmek için çok fazla çaba göstermedi. Merkezi ürünü hep aynı kalan firma, ortaklaşa belge düzenleme gibi özellikler ekledi ama bu tip ürünler rakip firmalar tarafından da kullanıma sunuldu.  

Dropbox son zaanlarda freelance çalışan sanatçıları cezbedebilecek araçlar eklemeye başladı. Aynı zamanda ‘Dropbox logosu, ama çatışık renklerde’ şeklinde özetlenebilecek yeniden isimlendirme çabalarına da girdi. 

Bugün açıklanan rakamlar Dropbox’ın sunduğu üründen memnun olan müşterileriyle arasının iyi olduğunu gösteriyor. Fakat süreklilik gösteren bu başarısı, Apple, Microsoft ve diğer kendi dosya senkronizasyon ürünlerini geliştirerek online üretkenlik setleriyle donatan firmaların müşterilerinden devşirmesine bağlı. 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here